Wednesday, November 10, 2010

Oh bersemangat lah! ^_^V

Exam Time Table
Matric                   : 192443
Sem                       : 5
Name                    : Maryam Abdul Rahman
Programme         : BIBM

24 /11/2010        International Marketing                     (900-1130am)
27/11/2010         Financial Management II                 (830-1100pm)
28/11/2010         Operation Management                  (230-500pm)
29/11/2010         Office Technology Management  (230-500pm)
30/11/2010         Computer Application in Mngmnt(830-1100pm)
2/12/2010           Sea Transportation                              (230-500pm)
10/12/2010         Social Science                                       (300-530pm)


Sesungguhnya manusia itu tiadalah perbezaannya antara satu sama lain melainkan taqwa sahaja yang dinilai disisi Allah SWT. Allah berfirman yang mafhumnya, "mintalah kepadaKu nescaya akanKu perkenankan


Ya Allah Ya Tuhan kami,
Ampunilah dosa kami, dosa kedua ibu bapa kami, dosa guru-guru kami, dosa anak-anak kami, dan dosa seluruh muslimin muslimat samada yang masih hidup atau yang telah mati.

Ya Allah Ya Tuhan kami,
Kami menadah tangan kepadaMu, berkatilah segala ilmu yang telah kami pelajari, berkatilah segala ilmu yang telah kami pelajari, keluarkanlah kami daripada lembah kejahilan dan kegelapan kepada daerah cahayaMu dan ilmu pengetahuan.

Ya Allah Ya Tuhan kami,
Hanya Engkau yang mampu memberi taufik dan hidayah kepada hambaMu, maka anugerahkanlah kepada kami taufiq dan hidayahMu, agar kami menjadi anak-anak yang soleh dan solehah patuh dan taat kepada kedua ibubapa kami, tambahkanlah kasih sayang diantara kami, jauhkanlah rasa benci hasad dan iri hati, hiasilah diri kami seperti peribadi Nabi, serta lindungilah kami dari syaitan yang dilaknati.

Ya Allah Ya Tuhan kami,
Ikhlaskan hati kami dalam menuntut ilmu, kekalkan semangat yang tinggi untuk terus belajar tanpa ada rasa jemu, janganlah Engkau palingkan hati-hati kami, lindungilah kami dari menuntut ilmu hanya kerana segulung sijil, hanya untuk harta, hanya untuk wanita, dan hanya untuk tahta, lindungilah kami dari sifat tamakkan dunia.

Ya Allah Ya Tuhan kami,
Kami berlindung kepadaMu daripada ilmu yang tidak memberi manfaat kepada diri dan agama kami, jadikanlah kami orang yang beramal dengan ilmu yang telah Engkau pinjamkan kepada kami.

Ya Allah Ya Tuhan kami,
Kami memohon kepadaMu, mengharap kepadaMu, bertawakkal kepadaMu, berilah kejayaan kepada kami dalam peperiksaan yang bakal kami tempuhi, tenangkan hati kami, lapangkan dada kami, luaskan fikiran kami, kuatkan ingatan kami, dan janganlah Engkau jadikan kami tergolong dalam golongan yang menggunakan ilmu untuk merosakkan agama.

Ya Allah Ya Tuhan kami,
Kami hamba yang lemah hina dan dina ini memohon seribu rahmat dan keberkatan dariMu, golongkanlah kami dalam golongan yang Engkau redhai, tanpa redhaMu, tiadalah ertinya kehidupan kami, maka kepadaMu kami memohon, redhailah kami dalam apa jua yang kami kerjakan.

Salam gudluck untuk sahabat2 yang akan menghadapi final exam.semoga kita semua mendapat kejayaan dunia dan akhirat mengikut kehendakNya..^_^V

"Wahai Tuhanku, kurniakanlah kami fahaman nabi-nabi dan hafalan para rasul serta mendapat ilham dari para malaikat yang hampir denganMu, juga kurniakanlah kami kesihatan Wahai Tuhan Yang Amat Pengasih.."


1 comment:

M.Fansuri Alawi said...

Inshaallah... bit taufiq wan najah fil imtihan..
http://thankyourasulullah.blogspot.com/2010/11/kelebihan-doa.html