Monday, March 26, 2012

#040


2 comments:

Nakemah San said...

akak, macam mana kita nak hilangkan perasaan suka pada manusia sedangkan kita tahu yg itu takkan menjanjikan kebahagiaan pun pada kita andai belum betul2 tiba masanya.....

Maryam Rahman said...

firstly, hi nakemah! lamenyer x jumpe..lama x borak2, rinduu sangat..

Tentang ape yang nakemah cakap tu, pada akak, jalan terbaik nakemah lupakan die seketika dgn busykan diri kemah buat apa yang lebih penting tuk diri kemah skung ni, study hard, ingat mak bapak kite berharap sangat pada kita skung ni. Bayangkan camne susah diorg hari2 keluar keje teruk2 nak cari sesuap nasi tuk kite. Kita pula?Tindakan kita skung ni jgn pula mengeciwakan mereka.

Antara lain, enjoy buat aktiviti2 yang kemah suka. Junggle trekking, sports, hiking etc.

Attend program2 ilmiah & rohaniah yang kampus anjurkan, kalau ada yg travel jauh2 tu lagi masyukkk! Collect duit, gi travel tempat org ke..kurang2 bley tgk & puji ciptaan maha agung. Subhanallah, sonoknye, akak suke tau bnda2 cemni ^^,

Akak rase sikit2 tu nakemah akan nampak bnda yang nakemah enjoy nak buat tu lagi bermakna dr apa yang nakemah lalui skung ni.

Paling penting, jaga hubungan kita dengan Allah, jgn sbb manusia, kita abaikan Allah, nnt Allah keciwa dengan kita. Lagi sedih! Kalau hubungan kita dengan Allah kuat, insyaallah hubungan kite dengan manusia pun mudah. Ingat sayang, kalau kita baik, lelaki baik juga allah akan hadiahkan buat kita, itu janji allah. jangan takut hal jodoh. akan tiba bila tiba masanya.;)